Joulupukki Turun Seudun Joulupukkipalvelu
ETUSIVU TOIMIALUE
VALOKUVIA
OHJEET
TEE TILAUS
"HINNASTO"
YHTEYDENOTOT

Tilausprosessin vaiheetHei!

Tällä sivulla kuvataan Turun Seudun Joulupukkipalvelun (TSJPP) joulupukkitilauksen käsittelyn kaikki vaiheet. Jos asiakkaan kanssa ei erikseen muuta sovita, kaikkiin tilauksiin sisältyy seuraavat vaiheet.

1. Asiakas tekee tilauksen Tilauslomakkeella
Asiakas täyttää tilauslomakkeen ja painaa lähetä-painiketta. Sen jälkeen avautuu uusi sivu, joka ilmoittaa tilauksen lähteneen ja pyytää asiakasta tallentamaan puhelimeensa päivystyksemme puhelinnumeron, jota käytetään jatkossa yhteydenpitoon.

2. Vahvistamme tilauksen vastaanottamisen ja hyväksymisen
Lähetämme tilausvahvistuksen sähköpostiviestillä tilauslomakkeeseen kirjattuihin sähköpostiosoitteisiin yleensä  tilausta seuraavana päivänä. Tarkennukset yleiseen aikatauluun ilmoitetaan tarvittaessa sivulla, joka avautuu asiakkaalle tilauslomakkeen lähettämisen jälkeen.

3. Soitamme asiakkaalle tilauksen viimeistelemiseksi
Soitamme tilaajalle päivystyksemme puhelinnumerosta. Puhelinkeskustelussa sovimme vierailun aikarajoista, kestosta ja sisällöstä sekä sovimme niiden pohjalta vierailun veloituksen.

5. Vierailulle tuleva Joulupukki ilmoittaa soittamalla vierailun tarkan kellonajan
Jos ei erikseen muuta sovita, vierailulle tuleva Joulupukki ilmoittaa itse soittamalla vierailun tarkan ajankohdan aatonaattona (23.12.) illalla klo 18-21. Joulupukki soittaa tällöin TUNTEMATTOMASTA numerosta, koska asiakkaiden takaisinsoitot voisivat häiritä pukin työskentelyä. Tarvittaessa asiakas voi olla puhelimitse yhteydessä päivystävään numeroomme. Aatonaattona pukki soittaa niin monta kertaa, että tavoittaa tilaajan tai tilauslomakkeessa mainitun varayhteyshenkilön.

6. Yhteydenpito Jouluaattona
Jotta Joulupukki saa keskittyä työhönsä, asiakkaat eivät soita jouluaattona vierailevalle joulupukilleen.
Tarvittaessa asiakkaat ottavat yhteyttä päivystävään numeroon, joka hoitaa yhteydenpidon Joulupukkiin. Päivystäjämme koordinoi varsinaisten pukkien ja varapukkien toimintaa ajan tasalla olevien tilannetietojen pohjalta. 

7. Asiakas valmistautuu maksusuoritukseen
Asiakas varaa aikaisemmin sovitun maksun tasarahana ja pistää sen hyvissä ajoin ennen Joulupukin saapumista kirjekuoreen. Joulupukki ei käsittele Jouluaattona käteistä eikä Joulupukilla ole vaihtorahaa.  Vanhemmat voivat sanoa lapsilleen, että lähettävät kirjekuoressa kiitoskirjeen Korvatunturin tontuille Pukin välityksellä.

8. Asiakas toimittaa lahjasäkin odottamaan Joulupukkia
Puhelinkeskustelussa olemme sopineet, mihin asiakas toimittaa yhden kohtuullisen kokoisen lahjakantamuksen, jonka pukki tuo sisälle ja jakaa. Siinä on yleensä lahja tai pari jokaiselle perheenjäsenelle tai ainakin lapsille. Jos tilauksen yhteydessä ei ole muuta sovittu, asiakas toimittaa lahjakantamuksen 15min ennen Pukin ilmoittamaa saapumisaikaa odottamaan ulko-oven tai asunnon oven läheisyyteen näköetäisyydelle Joulupukin kulkureitistä.

9. Asiakas valmistautuu pukin sisäänpääsyyn
Joulupukkia ei tarvitse tulla vastaan ulos, jos kulkureitti lahjasäkin ja asunnon oven luokse on Pukin avattavissa. Kerrostalokohteen asiakas on jo tilauslomakkeessa ilmoittanut ulko-ovesta pääsyn vaatiman ovikoodin, ovisummerin nimen/numeron tai tunnussanan. Jos porraskäytävään pääseminen edellyttää sitä, että asiakas tulee avaamaan alaoven, asiakkaan pitää mainita tästä tilauslomakkeessa ja puhelinkeskustelussa. Pukin ilmoittaessa 23.12. tarkan vierailuaikansa, asiakkaan tulee muistaa mainita, että tulee avaamaan ajoissa alaoven pukille.

10. Joulupukki saapuu
Jos ei erikseen muuta sovita, Joulupukki koputtaa ulko-oveen tai kerrostaloissa asunnon oveen. Asiakas avaa oven Pukille vasta silloin, kun asunnossa mahdollisesti olevat koirat on kytketty kiinni ja lapset ovat valmiina kohtaamaan Pukin. Joulupukki tuo mukanaan oven takana olleen yhden lahjakantamuksen ja isäntäväki toimittaa tonttujen avustuksella muut lahjat pukin perässä sisälle. 

11. Joulupukki vierailee
Jos muuta ei erikseen sovittu, vierailu noudattaa soveltuvin osin Joulupukin vierailun peruskaavaa, johon asiakkaan tulee tutustua jo ennen tilauksen tekemistä. Vierailun onnistuminen edellyttää asiakkaan ja Pukin saumatonta yhteistyötä, joten kerratkaa ohje. 

12. Joulupukki alkaa poistua, kotiväki saattaa joulupukin ovelle ja antaa maksukuoren
Vierailun lopussa Joulupukin tehdessä lähtöä, asiakas ja lapset saattavat Joulupukin asunnon ovelle ja asiakas antaa Joulupukille maksun sisältävän suljetun kirjekuoren. Jos lapset ovat läsnä, asiakas voi todeta, että kirjeessä on vanhempien kiitokset Korvatunturin tontuille toimitettavaksi.

13. Joulupukki antaa asiakkaalle ohjeet palautteiden antamiseen
Lähdön yhteydessä Joulupukki antaa asiakkaalle kirjalliset terveisemme, joissa kerrataan yhteystiedot ja annetaan ohjeet palautteen antamiseen Jouluaaton jälkeen. 

14. Asiakas antaa välittömän palautteen, jos pukki on tai oli myöhässä
Jos Joulupukki on tai oli yli 10 min myöhässä, asiakkaan tulisi ilmoittaa siitä välittömästi tekstiviestillä päivystykseemme (050-400 2835).  Riittää, että asiakas kirjaa viestiin katuosoitteen ja todetun viiveen (esim. Pukkipolku 5: 12min). Yli 10 min myöhästyminen on harvinaista, mutta mahdollista esim. autoiluun liittyvien ongelmien vuoksi.  

15. Asiakas antaa palautteen joulupukkipalvelusta
Jouluaaton jälkeen asiakas voi antaa palautetta
palautelomakkeella, sähköpostilla joulupukki@tsjpp.fi tai soittamalla päivystävään numeroomme.  Jos ilmenee, että järjestämämme joulupukkipalvelu ei ole ollut sovitun mukaista, asiakkaalla on tyytyväisyystakuun mukaisesti oikeus vaatia hyvitystä maksuun.

    

Yllä kuvatut vaiheet ja niihin liittyvät ohjeet pätevät yleisesti kaikissa asikassuhteissa, mutta yksittäistapauksisssa voidaan erikseen sopia muista järjestelyistä.
                                    

Sivu päivitetty: 7.12.2015

Turun Seudun Joulupukkipalvelu
joulupukki@tsjpp.fi
050-400 2835
www.turunseudunjoulupukkipalvelu.fi
www.tsjpp.fi